Можем ли да спечелим от Южен поток
Дилемата "Набуко" или "Южен поток", отново разбуни Европа. Искрата бе запалена от главния изпълнителен директор на италианския концерн "Ени" Паоло Скарони, който лансира идеята за частично обединяване на двата проекта. Русия обаче не разглежда възможността за обединение на газовите тръби. Какви са шансовете за обединение на двата проекта и можем ли да спечелим от Южен поток, ще научите от новия брой на в. "БАНКЕРЪ".
350 млн.европейски пари "спят" на топло в БНБ
Любопитна кореспонденция между ръководителя на Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури Пламен Камбуров, бившия агроминистър Валери Цветанов и доскорошната шефка на фонд "Земеделие" Ализан Яхова стигна до редакцията на "БАНКЕРЪ". Става дума за "реализация на средствата за техническа помощ" по европрограмите "Рибарство" и "Развитие на селските райони". Каква част от парите, предвидени за тях е получила държавата и защо 350 млн. евро все още "спят" на топло в БНБ, ще разберете от страниците на финансовия седмичник.
Хазната се пропука
Ситуацията в държавата е критична. Правителството явно не разполага с достатъчно средства, за да осигури планираните в бюджета плащания и се опитва да намери допълнителни източници на приходи. Само че го прави доста хаотично. Каква е причината за това и защо хазната се пропука - само на страниците на "БАНКЕРЪ".
Хвърчащи диагнози за продан
По данни на лечебните ни заведения през 2008-а всеки четвърти гражданин е бил на легло, което прави над 1.6 млн. болни годишно. Година по-късно Националната здравна каса отчете почти 1.8 млн. хоспитализирани лица, или 70% ръст от 2000 г. насам. Как се получава така, че в България най-много хора влизат в болница и доколко това отговаря на реалното състояние на хората, четете само в "БАНКЕРЪ".
Железниците извозиха 2 млрд. лева от хазната
По данни на Института за пазарна икономика в рамките на 9 години държавата е наляла над 2.1 млрд. лв. в жп сектора. Най-интересното е, че парите за последните три години продължават да се увеличават, въпреки спада на превозените пътници и товари. А финансовите показатели на компанията продължават да се влошават. Къде отиват парите и как железниците успяха да извозят 2 млрд. лв. от държавната хазна ще научите от финансовия седмичник.