Пощенска банка ще предлага на клиентите си възможност за "мобилно банкиране", съобщиха от институцията. Услугата ще се извършва съвместно с лицензирания оператор на платежна система "СЕП България" и мобилния оператор GLOBUL. Операциите, които клиентите на банката ще могат да извършват чрез мобилния си телефон, са преводи към IBAN сметка, преводи по мобилен номер, плащане на стоки и услуги в търговски обекти, плащане на предплатени услуги и справки. Всички разплащания се извършват в левове и само на територията на страната. Първоначално услугата ще се предлага в общо 35 клона на банката в София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора.
На практика услугата става достъпна чрез SIM карта на GLOBUL. След като тя се активира с приложението "Мобилен портфейл" (G-Портфейл), клиентите трябва да се регистрират за услугата в клон на Пощенска банка. При регистрацията той създава свой ПИН код, а "СЕП България" автоматично активира електронен подпис, обвързан със SIM картата, който служи за подписване и криптиране на всяка мобилна банкова операция.
"Не съществува риск за финансовите средства на клиента дори и при загуба на телефона, тъй като електронният подпис е 100% защитен в SIM картата на мобилния телефон, а при загуба или кражба клиентът може да се обади на платежния оператор и да спре услугата", посочват от банката.
Източник: Dnevnik.bg